Sammanfattning av tävlingssommaren - så här långt

2019-07-31 i Allmänt

Flera SMK Ockelbo-förare har varit väldigt tävlingsflitiga denna sommar. Här kommer en kortare sammanfattning har resultaten hittills.

Enduro:

I klubbens största tävlingsgren enduro har föreningen haft förare kört både enskilda tävlingar och cuper. Som klubben tidigare rapporterat så tog klubblaget SM-silver vid årets lag-SM. Vidare efter det så har Charlie Wiklund varit den förare som varit mest tävlingsflitig och visat bäst resultat. Vid Stångebroslaget iår slutade Wiklund 8:a i seniorklassen. Philip Gunnari blev 35:a i junior och Tord Wigren slutade 55:a i sin klass Motion 50-59 år. Notera dock att det var hela 373 tävlande med i Tords klass.

Under sommaren har Philip Gunnari kört Mittendurocupen och gjort detta med bravur och därigenom tagit flera pallplaceringar. I Gävle Dalas sommarcup har Philip också åkt bra och när cupen väl var färdigkörd slutade Philip åtta totalt i junior.

Tord Wigren har legat stabilt i topp i de deltävlingar av Gävle Dalas sommarcup som han kört. Resultatet av detta gav en snöplig fjärdeplats totalt, endast en poäng från tredjeplatsen.

Jocke Nordin har även han gjort några tävlingar i GävleDalas sommarcup, tre för att vara exakt. Två av tre slutade med vinst och Jocke slutade likt Tord på en fjärdeplats totalt. Notera dock att de tre framförvarande i klassen åkte fem eller samtliga sex deltävlingar.

Extremenduro:

SMK Ockelbo har iår haft en åkare som tävlat i den Nordiska Extremenduro-cupen - Charlie Wiklund. I cupen ingår tre extremtävlingar: The Bahusian, Norseman samt Battle of Vikings. Charlie har kört väldigt bra i samtliga tre tävlingar. I the Bahusian blev Charlie 21:a , i Norseman blev han sexa(!!) och i BoV slutade Charlie på 19:e plats.